18 de noviembre de 2008

Ceguera als banners

La ceguera als banners és algo psicològic que no té res a veure amb el contingut del banner, amb a qui va adreçat, o amb el seu disseny. És simplement que el nostre cervell, pel sol fet de percebre que hi ha un banner, l'ignora i fa que no el veiem.
L'explicació científica per a aquest fet és que quan un estímul es repeteix molts cops (com ara l'aparició de banners a les pantalles d'inernet), desenvolupem una insensibilitat cap aquest estímul.
D'questa manera, el problema dels banners, de vegades, és que són poc útils o poc atractius. I ja no ens referim als continguts, sino al simple fet d'involucrar a l'usuari en el banner. Un disseny atractiu és fàcil d'aconseguir, però, més enllà dels continguts, si aconseguim involucrar a l'susari en el nostre banner, aconseguirem evitar la ceguera als banners.
De tota manera, hi ha qui afirma que la millor manera d'evitar la ceguera als banners és fer la publicitat el menys atractiva possible, és a dir, que quasi bé s'integri en el text quan a format, i d'aquesta manera el nostre cervell no la identificarà com a publicitatg i no ens cegarà.

No hay comentarios: