3 de noviembre de 2008

Com funciona el pagament per click?

El pagament per click és un recurs cada cop més utilitzat i més rentable a l'hora de planificar campanyes publicitàries. He vist que molta gent no coneix el funcionament d'aquesta eina, de manera que aquest post preten ajudar a aquells que no ho coneixen.
En primer lloc, el pagament per click és possible gràcies al SEM (Search Engine Marketing, el màrketing de buscadors), que ofereix un trafic de cercadors segmentats. 
Així doncs, el funcionament del pagament per click és el següent: l' anunciant escull el cost per click, és a dir, el que pagarà cada cop que una persona faci click en el seu enllaç. A més, també pot escollir ser el màxim pagador d'una categoria, la qual cosa permetrà a l'anunciant aparéixer com el primer de la llista. Però hi haurà qui dirà: doncs jo pago 3€ per click i m'asseguro ser el primer. La cosa no funcina així. En quant l'anunciant estableix un cost màxim per click, automàticament se li comunica quina quantitat paga l'anunciant que més paga, per tant no és necessari malgastar.
A més, els enllaços de pagament per click sempre apareixen com a cerques relacionades, és a dir, sempre apareixeràn els enllaços interessants per a la persona que fa la cerca.
Finalment, existeix l'anomenat "fals click", és a dir, intentar desbancar els anuncis de la competència clickant-los seguidament. De tota manera, cal dir que els cercadors disposen de numbrosos mecanismes de control d'aquests fraus. 

No hay comentarios: